La Fundació Dr. Ferran s’uneix a la lluita contra la resistència als antibiòtics.

El 18 de novembre és el Dia Europeu per a l’ús Prudent dels Antibiòtics. Aquesta jornada promoguda pel Centre Europeu per a la Prevenció i el Control de Malalties, vol conscienciar sobre l’amenaça que la resistència als antibiòtics suposa per a la salut pública, així com fomentar l’ús racional d’aquests medicaments.

Aquest any, neix el primer símbol global per a conscienciar a la ciutadania sobre el problema de la resistència als antibiòtics. Aquest símbol ha estat seleccionat mitjançant un concurs de disseny gràfic convocat per l’Acció Conjunta Europea contra la Resistència als Antimicrobians i les Infeccions associades amb l’Assistència Sanitària (projecte EU-JAMRAI).

L’emblema pretén visibilitzar les greus repercussions de la pèrdua d’efectivitat dels antibiòtics en éssers humans i animals, una amenaça per a la salut pública responsable d’unes 33.000 morts anuals a la Unió Europea.

Uneix-te a la campanya en xarxes socials confeccionant el teu propi símbol i compartint les teves fotos i vídeos amb els hashtags:  #AntibioticResistanceSymbol #AMR #KeepAntibioticsWorking.

a

Els materials (plantilles, instruccions i imatges per les xarxes socials) estan disponibles per la seva descàrrega a la web EU-JAMRAI: https://eu-jamrai.eu/antibiotic-resistance-symbol

Per a saber mes sobre la resistència als antibiòtics

Canal Salut: Dia Europeu per a l’Ús Prudent dels antibiòtics.

Agència de Salut Pública de Catalunya (ASPCAT): Resistència als antimicrobians

Generalitat de Catalunya: Seguretat dels Pacients

Organització Mundial de la Salut (OMS)

Agència Espanyola de medicaments i productes sanitaris (AEMPS)