Acte de lliurament de la convocatòria 2019

L’acte de lliurament de Beques Dr. Ferran 2019 s’ha celebrat al Racó de Mig Camí de Tortosa el 16 de maig de 2019 i ha estat presidit pel Sr. Josep Felip Monclús, 1r tinent alcalde de l’Ajuntament de Tortosa, acompanyat de la Sra. Mar Lleixà, directora dels Serveis Territorials de Salut de les Terres de l’Ebre, i del Sr. Ramon Bosch, president de la Fundació Dr. Ferran.

S’han lliurat dues beques i un accèssit per donar suport econòmic a projectes de recerca en salut. Les beques i el accèssit són de 3.000 € i 1.500 € respectivament. A aquesta convocatòria de Beques Dr. Ferran 2019 es van presentar onze projectes de recerca.

Els guanyadors han estat els següents:

Beca Dr. Ferran 2019 al millor projecte d’Investigació presentat per un grup emergent, de 3.000 €, patrocinada per l’empresa Química Clínica Aplicada QCA:

“Portadores intestinales comunitarios de Enterobacterias productoras de β-lactamasas de espectro extendido y carbapenemasas plasmídicas en las Regiones Sanitarias Terres de l’Ebre, Camp de Tarragona y Girona”

L’investigador principal d’aquest projecte és Pedro Morral Parras, del Grup d’Investigació en Microbiologia de l’Hospital de Tortosa Verge de la Cinta, i les investigadors col·laboradors són: Mar Olga Pérez Moreno, Ester Picó Plana, M. José Centelles Serrano, Frederic Gómez Ballester, Montserrat Motjé Casas , Esther Clapés Sánchez, Núria Casacuberta Barberà, Gabriel Esquinas Rychen, Mireia Cid Ruiz, Maria Inmaculada Esteller Carceller, Carmen Campillo Bernués, Cristina Vidal Tommasini, M. Ángeles Naranjo Orihuela, M. Pilar Machado Solanas, Francesc Ripoll Oliveras, Laura Company Ardila, Martí Vila Pérez, Carlos López Pablo.

Beca Dr. Ferran 2019 al millor projecte d’investigació presentat per un grup d’ inici, de 3.000 €, patrocinada per la Clínica Terres de l’Ebre i l’Hospital de la Sta. Creu:

“Efectos del entrenamiento de fuerza sobre la funcionalidad en enfermos de Parkinson: un ensayo controlado aleatorizado”

La investigadora principal n’és Sonia Escalante Arroyo, del Servei de Neurologia de l’Hospital de Tortosa Verge de la Cinta, i els investigadors col·laboradors són: José Vicente Beltran Garrido, Dídac Carles Pérez

Addicionalment, atesa la qualitat científica del projecte que va aconseguir la segona millor puntuació en les avaluacions en la categoria de grup emergent, el Patronat de la Fundació Dr. Ferran va acordar atorgar una beca accèssit de 1.500 €,  patrocinada per Agrícola del Camp Santa Bàrbara i el grup Llambrich:

“Valor predictiu de la valoració infermera per a la detecció i abordatge del pacient amb fragilitat a les unitats d’hospitalització d’adults de l’Hospital Verge de la Cinta”

La investigadora principal n’és Estrella Martínez Segura i els investigadors col·laboradors són: Natividad Cañellas-Reverté, Cinta Rosa Marsà-Fadurdo, Maria Teresa Bonfill-Estellé, Mònica Pons-Prats, Sandra Anento Nolla, Marta Berenguer Poblet, Gerard Mora López, Ana Isabel Roig Panisello, Carlos López Pablo

L’acte de lliurament de les Beques s’ha celebrat conjuntament amb l’acte de comiat dels residents que han acabat la seva formació a les Terres de l’Ebre.

En la primera part de l’acte, s’hi han presentat els resultats dels projectes becats en la convocatòria anterior, la convocatòria de Beques Dr. Ferran 2018.

Com es tradició en aquest acte, un professional sanitari de renom fa una conferència magistral, que enguany ha anat a càrrec del Dr. Martín Iriondo Sanz, cap del Servei de Neonatologia de l’Hospital Sant Joan de Déu de Barcelona i expert en reanimació neonatal. Per al Dr. Iriondo, una de les experiències més gratificants és mostrar i compartir els ensenyaments i experiències acumulades durant la vida professional d’una persona. Tot es resumeix a donar, compartir i rebre coneixements i aptituds. El títol de la conferència ha estat “La docència i la recerca en la pràctica clínica diària. Repte i experiència”.

La Fundació Dr. Ferran d’investigació biomèdica és una entitat sense ànim de lucre arrelada a les Terres de l’Ebre, que promociona projectes i grups de recerca en biomedicina. Anualment fa una convocatòria de Beques i organitza l’acte de lliurament d’aquestes beques als millors projectes presentats.

Com a pas a l’acte de comiat de residents hi va haver l’actuació musical de la cantautora Montse Castellà Espuny.

Finalment, s’ha servit un refrigeri als jardins del Racó de Mig Camí.