Acte de lliurament de la convocatòria de 2018

S’han lliurat dues beques i dos accèssits per donar suport econòmic a projectes de recerca en salut. Les beques i els accèssits són de 3.000 € i 1.500 € respectivament. A aquesta convocatòria de Beques Dr. Ferran 2018 es van presentar onze projectes de recerca.

Els guanyadors han estat els següents:

Beca Dr. Ferran 2018 al millor projecte d’Investigació presentat per un grup emergent, de 3.000 €, patrocinada per l’empresa Química Clínica Aplicada QCA:

“Análisis del coste del tratamiento anticoagulante en la fibrilación auricular no valvular en Atención Primaria del Institut Català de la Salut”

La investigadora principal n’és la Dra. Zojaina Hernández Rojas, i les investigadors col·laboradors són: Rosa Dalmau Llorca, Carina Aguilar Martín, Josep Ma. Pepió Vilaubí, Alessandra Queiroga Gonçalves, José Fernández Sáez, Dolores Rodríguez Cumplido, Emma Forcadell Drago i Marc Casajuana Closas.

Beca Dr. Ferran 2018 al millor projecte d’investigació presentat per un grup d’ inici, de 3.000 €, patrocinada per la Clínica Terres de l’Ebre i l’Hospital de la Sta. Creu:

“Anàlisi comparativa de tres mètodes de bloqueig de paret toràcica en cirurgia oncològica de mama”

La investigadora principal n’es la Dra. Estefanía Romero Serrano i els investigadors col·laboradors són: Celia Inés Calderón Coha, Sandra Ferré Almo, Mireia Armengol Gay, Antonio M. Sánchez Herrero, Alba Arasa Balaguer y Jordi Castellnou Ferré.

Addicionalment, atesa la qualitat científica dels projectes que van aconseguir les segones millors puntuacions en les avaluacions en la categoria de grup d’inici, el Patronat de la Fundació Dr. Ferran va acordar atorgar dues beques accèssits de 1.500 € als estudis següents:

Primer accèssit a la Beca Dr. Ferran 2018, de 1.500 €:

“Percepció dels pacients sobre la cura humanitzada i el clima organitzacional a l’Hospital de Tortosa Verge de la Cinta”

La investigadora principal n’és la Sra. Cinta Marsà Fadurdo i els investigadors col·laboradors són: Sandra Anento Nolla, Inka Cuesta Nogales, Silvia Domínguez Martínez, M. Carmen Lluis Benaiges y Mª Luisa Paniagua Asensio.

Segon accèssit a la Beca Dr. Ferran 2018, de 1.500 €:

“Ús de la simulació en l’adquisició de competències infermeres per millorar la seguretat dels pacients”

La investigadora principal n’és la Sra. Elsa Pla Canalda i els investigadors col·laboradors són: Estrella Martínez Segura, Cristina Martín Orué, Astrid Vidiella Piñol, Mireia Benedicto Galiana, M. Mar Lleixà Fortuño, Maria Francisca Jiménez Herrera.

L’acte de lliurament de les Beques, celebrat conjuntament amb l’acte de comiat dels residents que han acabat la seva formació a les Terres de l’Ebre, ha tingut lloc a la Sala Polvorí del Parador Castell de la Suda de Tortosa.

En la primera part de l’acte, s’hi han presentat els resultats dels projectes becats en la convocatòria anterior, la convocatòria de Beques Dr. Ferran 2017.

Com es tradició en aquest acte, un professional sanitari de renom fa una conferència magistral, que enguany ha anat a càrrec del Dr. Santiago Ramón y Cajal, , cap del Servei d’Anatomia Patològica de l’Hospital Vall d’Hebron de Barcelona i acadèmic numerari de la Reial Acadèmia de Medicina d’Espanya. El Dr. Santiago Ramón y Cajal ha desenvolupat la seva trajectòria científica conjugant la carrera acadèmica, professional i investigadora. Actualment el Dr. Ramón y Cajal és cap del grup de recerca en Patologia Molecular Translacional del Vall d’Hebron Institut de Recerca (VHIR). La seva investigació planteja un nou enfocament de la biologia del càncer actual per augmentar l’eficàcia en el diagnòstic i el tractament d’aquesta malaltia. El títol de la conferència ha estat: “Cómo visionamos el cáncer: nuevas perspectivas”.

La Fundació Dr. Ferran d’investigació biomèdica és una entitat sense ànim de lucre arrelada a les Terres de l’Ebre, que promociona projectes i grups de recerca en biomedicina. Anualment fa una convocatòria de Beques i organitza l’acte de lliurament d’aquestes beques als millors projectes presentats.

Com a pas a l’acte de comiat de residents hi va haver l’actuació musical del Cor LaBinota i, finalment es va servir un refrigeri als jardins del Parador.