Acte de lliurement de la convocatòria 2022

L’acte de lliurament de Beques Dr. Ferran 2022 s’ha celebrat a la Sala Polvorí del Parador de Tortosa el dijous 19 de maig de 2022 i ha estat presidit per la Sra. Meritxell Roigé, alcaldessa de Tortosa, acompanyat del Sr. Joan Nin, director dels Serveis Territorials de Salut de les Terres de l’Ebre, i del Sr. Ramon Bosch, president sortint de la Fundació Dr. Ferran.

FDSAA

S’han lliurat una beca i dos accèssits per donar suport econòmic a projectes de recerca en salut. La beca i els accèssits són de 3.000 € i 1.500 € respectivament. A aquesta convocatòria de Beques Dr. Ferran 2022 es van presentar sis projectes de recerca.

SAA

Els guanyadors han estat els següents:

Beca Dr. Ferran 2022 al millor projecte d’Investigació presentat per un grup emergent, de 3.000 €, patrocinada per la Clínica Terres de l’Ebre i l’Hospital de la Sta. Creu:

“Model matemàtic per predir l’inici de la grip estacional a Catalunya.»

La investigadora principal d’aquest projecte és Elisabet Castro Blanco del grup d’investigació GAVINA, i els investigadors col·laboradors són: Carina Aguilar Martín, M. Rosa Dalmau Llorca, José Fernández Sáez, Alessandra Queiroga Gonçalves, Zojaina Hernández Rojas, Noèlia Carrasco Querol, Clara Prats, Daniel López Codina, Aida Perramon Malavez.

FDSAA

Beca accèssit al segon millor projecte d’Investigació presentat per un grup emergent, de 1.500 €, patrocinada per l’empresa Química Clínica Aplicada QCA:

“Endrecem la insuficiència cardíaca. Implementació de l’ecografia pulmonar en el seguiment dels pacients amb insuficiència cardíaca des de l’atenció primària. Estudi IC-REPTE.»

La investigadora principal d’aquest projecte és Rosa Caballol Angelats del grup d’investigació SensiTEbre i els investigadors col·laboradors són: Anna Panisello Tafalla, Josep Lluís Clua Espuny, Laura Conangla Ferrin, Marta Faiges Borràs, Angels Pascual Diago, Loubna Yassini Sibari, Maria Ferrer Alvado, Maylin Motelongo Sol, Marcos Haro Montoya, Yoenia Rodríguez Carralero, Neus Escurriola Espuny, Santiago Vicente Altava.

DSAA

Beca accèssit al projecte d’Investigació presentat per un grup d’inici, de 1.500 €,  patrocinada per l’empresa la empresa Agrícola del Camp Santa Bàrbara i el grup Llambric:

“Avaluació del clima organitzacional en context post COVID en el personal d’infermeria de l’Hospital de Tortosa Verge de la Cinta”.

La investigadora principal del projecte és Cinta Marsá Fadurdo del grup d’investigació en Cures d’Infermeria de Terres de l’Ebre, i els investigadors col·laboradors són: Estrella Martínez Segura, Inka Cuesta Nogales, Silvia Domínguez Martínez, Àngela Francés Motis, Mª Luisa Paniagua Asensio.

AA

L’acte de lliurament de les Beques s’ha celebrat conjuntament amb l’acte de comiat dels residents que han acabat la seva formació a les Terres de l’Ebre.

FDSAA

En la primera part de l’acte, s’hi han presentat els resultats dels projectes becats en les convocatòries anteriors (2019-2020).

FDSAAFDSAA

FDSAA

Com és tradició en aquest acte, un professional sanitari de renom fa una conferència magistral, que enguany ha anat a càrrec de la Dra. Maria Jesús Pla Farnós, cap Clínic del Servei de Ginecologia de l’Hospital Universitari de Bellvitge i coordinadora de la Unitat Funcional de mama del HUB i Institut Català d’Oncologia. El títol de la conferència ha estat «El camí de la cirurgia del càncer de mama: cap al tractament quirúrgic de precisió amb valor oncològic».

La Fundació Dr. Ferran d’investigació biomèdica és una entitat sense ànim de lucre arrelada a les Terres de l’Ebre, que promociona projectes i grups de recerca en biomedicina. Anualment fa una convocatòria de Beques i organitza l’acte de lliurament d’aquestes beques als millors projectes presentats.

FDSAA

Com a pas a l’acte de comiat de residents hi va haver l’actuació musical del cantautor Albino Tena.

DSAA

Finalment, s’ha servit un refrigeri als jardins del Parador de Tortosa.