S’ha celebrat l’acte de lliurement de les beques Dr. Ferran 2020 aquest dilluns 10 de maig

L’acte de lliurament de Beques Dr. Ferran 2020 s’ha celebrat a l’aula Dr. Ferran de l’Hospital de Tortosa Verge de la Cinta aquest dilluns el 10 de maig de 2021. L’acte ha estat presidit per la Sra. Meritxell Roigé, alcaldessa de l’Ajuntament de Tortosa, acompanyada de la Sra. Mar Lleixà, directora dels Serveis Territorials de Salut de les Terres de l’Ebre, i del Sr. Ramon Bosch, president de la Fundació Dr. Ferran.

Davant la situació ocasionada per la COVID-19, l’acte s’ha fet amb la presència, únicament, dels investigadors premiats, els patrocinadors, els membres de la Junta de la Fundació Dr. Ferran i representants d’institucions.

S’han lliurat una beca i un accèssit per donar suport econòmic a projectes de recerca en salut.

La beca Dr. Ferran 2020 al millor projecte d’Investigació presentat per un grup emergent, de 3.000 €, patrocinada per la Clínica Terres de l’Ebre i l’Hospital de la Sta. Creu:

«Evaluación de la concordancia entre sistemas de vigilancia y los diagnósticos en atención primaria de la gripe en Cataluña.»

La investigadora principal d’aquest projecte és Rosa Dalmau Llorca, del Grup d’Investigació GAVINA, i els investigadors col·laboradors són: Carina Aguilar Martín, José Fernández Sáez, Alessandra Queiroga Gonçalves, Ermengol Coma Redon, Emma Forcadell Drago, Josep M. Pepió Vilaubí, Dolores Rodríguez Cumplido, Noèlia Carrasco Querol, Elisabet Castro Blanco.

Addicionalment, atesa la qualitat científica del projecte que va aconseguir la segona millor puntuació en les avaluacions en la categoria de grup emergent, el Patronat de la Fundació Dr. Ferran va acordar atorgar una beca accèssit de 1.500 €,  patrocinada per l’empresa Química Clínica Aplicada QCA:

«Vivències dels professionals de nova incorporació a la Unitat de Medicina Intensiva de l’Hospital de Tortosa Verge de la Cinta durant la pandèmia per la COVID-19: perspectiva dual.»

La investigadora principal n’és Silvia Reverté Villaroya del grup d’investigació de Medicina Intensiva i els investigadors col·laboradors són: Ruth Tortosa Alted i Marta Berenguer Poblet.

Aquest any, la beca Doctor Ferran 2020 per a grup d’inici ha quedat desert.