El tractament amb estatines abans de l’ingrés hospitalari s’associa amb una menor mortalitat per COVID-19

Una investigadora del servei d’Endocrinologia de l’HTVC ha participat en un estudi del grup CIBERDEM que s’ha dut a terme en 19 hospitals catalans durant la primera ona de la pandèmia de COVID-19. Els resultats d’aquest estudi ressalta la importància de no abandonar el tractament amb estatines a causa de la preocupació per la malaltia o durant l’ingrés hospitalari.

Les dades de 2157 pacients infectats per COVID-19 admesos a l’hospital es van analitzar. 584 pacients estaven prenent estatines abans de l’ingrés. La taxa de mortalitat va ser significativament més baixa en els pacients que prenien estatines en comparació amb el grup que no prenien (19,8% contra 25,4%). A més, la taxa de mortalitat va ser fins i tot menor en pacients que van mantenir els seus tractaments d’estatines durant l’hospitalització en comparació amb el grup sense estatines (17,4%). Aquests resultats suggereixen que les estatines estan associades amb una reducció de mortalitat relacionada amb COVID-19.

Effect of statin therapy on SARS-CoV-2 infection-related mortality in hospitalized patients.

Masana L, Correig E, Rodríguez-Borjabad C, Anoro E, Arroyo JA, Jericó C, Pedragosa A, Miret M, Näf S, Pardo A, Perea V, Pérez-Bernalte R, Plana N, Ramírez-Montesinos R, Royuela M, Soler C, Urquizu-Padilla M, Zamora A, Pedro-Botet J.

BEur Heart J Cardiovasc Pharmacother. 2022 Feb 16;8(2):157-164. doi: 10.1093/ehjcvp/pvaa128.