La FF estableix un conveni amb l’Associació Jordi Pitarque per a la recerca sobre la mort sobtada a TE

Aquest dimecres 26 d’abril, la Fundació Dr. Ferran i l’Associació Jordi Pitarque Ceprià van firmar un nou conveni de col·laboració que té com a finalitat ajudar la investigació sobre les morts sobtades a les Terres de l’Ebre.

Amb aquest conveni L’Associació aportarà a una part de les recaptacions obtingudes del torneig anual de futbol base Jordi Pitarque Ceprià que ajudarà a desenvolupar el projecte de recerca REMOTE (Registre de Mort Sobtada a les Terres de l’Ebre), coordinat pel Dr. Iñigo Lechuga del servei de cardiologia de l’hospital de Tortosa Verge de la Cinta.

Aquest projecte té com a objectiu estudiar les morts sobtades d’origen cardíac que s’han produït en la població menor de 60 anys, amb característiques potencialment hereditàries, al territori de les Terres de l’Ebre. L’objectiu principal és detectar la població de risc per a aplicar mesures preventives si es cau, i conèixer també altres dades com quines són les causes d’aquestes morts i quina és la seva incidència real.

Aquest conveni permetrà impulsar actuacions conjuntes de coordinació per convertir la comarca del Baix Ebre en un territori cardiosaludable i cardioprotegit.

Llegeix més:

Ebredigital