La Fundació Dr. Ferran atorga les Beques a projectes d’investigació Dr. Ferran 2016

S’han lliurat dues beques i dos accèssits per donar suport econòmic a projectes de recerca en salut. Les beques i els accèssits són de 3.000 € i 1.000 € respectivament, i s’han concedit a dos grups d’inici i a dos grups emergents. A aquesta convocatòria de Beques Dr. Ferran 2016 es van presentar 13 projectes de recerca.

Els guanyadors han estat els següents:

Beca per al projecte d’un Grup emergent, de 3.000 €, patrocinada per l’empresa Química Clínica Aplicada QCA, ubicada a Amposta:

“Avaluació de l’adequació del tractament amb anticoagulants orals en pacients amb fibril·lació auricular no valvular en l’àmbit de l’Atenció Primària de l’Institut Català de la Salut”.

La investigadora principal n’és Rosa Dalmau Llorca i els investigadors col·laboradors són Emma Forcadell Drago, Carina Aguilar Martín, Josep Maria Pepió Vilaubí, Dolores Rodríguez Cumplido, Iñigo Lechuga Duran, Moises Garcés Redondo i Carmen Olmos, pertanyents al grup d’investigació Precarte (Prevenció Cardiovascular a Terres de l’Ebre). La Beca l’han lliurat el Sr. Lluís Ferré i el Sr. Gerard Vergés, gerents de QCA.

Rosa Dalmau, guanyadora de la Beca per al projecte d’un Grup emergent amb representadors de l’empresa Química Clínica Aplicada QCA.

Beca per al projecte d’un Grup d’inici”, de 3.000 €, patrocinada conjuntament per l’Hospital de la Santa Creu i la Clínica Terres de l’Ebre de Tortosa:

“Efectos de la prehidratación con Hidroxietil Almidón 6% versus Ringer Lactato en la incidencia de hipotensión materna y deceleraciones fetales prolongadas asociadas a la analgesia epidural aplicada en trabajo de parto”.

La investigadora principal n’és Cristina M. Martín Orúe i els investigadors col·laboradors Patricia Alegría Álvaro, Núria Colomé Ochoa del Servei d’Obstetrícia i ginecologia de l’HTVC. La Beca l’han lliurat el Sr. Ferran Bel, alcalde de Tortosa en representació de l’Hospital de la Santa Creu i la Clínica Terres de l’Ebre de Tortosa.

Cristina Martín, guanyadora de la Beca per al projecte d’un Grup d’inici.

Addicionalment, atesa la qualitat científica dels projectes que van aconseguir les segones millors puntuacions en les avaluacions en cadascuna de les categories, el Patronat de la Fundació Dr. Ferran va acordar atorgar dues beques accèssits de 1.000 € als estudis següents:

“Colonización intestinal por Enterobacterias productoras de β-lactamasas de espectro extendido y Enterobacterias o Pseudomonas aeruginosa productoras de carbapenemasas plasmídicas en la comunidad: Prevalencia en la región sanitaria Terres de l’Ebre”. La investigadora principal n’és Mar Olga Pérez Moreno i els investigadors col·laboradors són M. José Centelles Serrano, M. France Domenech Spanedda, Pedro Moral Parras, Isabel Bas García, Cristòfol Pons Ripolles i Juan Manuel Pons Gràcia, del grup de Microbiologia Clínica de l’HTVC. Va fer entrega de la beca el Dr. Ismael Piñas, gerent de la Regió Sanitària Terres de l’Ebre.

Mar Olga Pérez, guanyadora d’una beca accèssit.

“Avaluació del beneficis obtinguts en la implementació d’un tractament de teràpia vibracional en pacients oncològics que estan sent tractats amb quimioteràpia a l’Hospital de Dia de l’Hospital de Tortosa Verge de la Cinta”. L’investigador principal n’és Xavier Ortín Font i els investigadors col·laboradors són Vanessa Redó Sabater, Montserrat Llobera Serentill, Carmen Granell Doñate, Concepció Rodríguez Reverté, Carmen Aragonés Gisbert, Rosa Sendra Esteve, M. Pilar Montesó Curto.

Vanessa Redó, rep la beca accèssit de l’investigador principal Xavier Ortín.

L’acte de lliurament de les Beques, celebrat conjuntament amb l’acte de comiat dels residents que han acabat la seva formació en l’àmbit de la Gerència Territorial de l’ICS a les Terres de l’Ebre, ha tingut lloc a la Sala Polvorí del Parador Castell de la Suda de Tortosa.

En la primera part de l’acte, s’hi han presentat els resultats dels projectes becats en la convocatòria anterior, la convocatòria de Beques Dr. Ferran 2015.

Com es tradició en aquest acte, un professional sanitari de renom fa una conferència magistral, que enguany ha anat a càrrec del Dr. Joan Borràs Balada, metge oncòleg, cap de servei d’oncologia del Hospital Sant Joan de Reus, pioner d’aquesta especialitat a la província de Tarragona, professor universitari, científic eminent cofundador de la Lliga Contra el càncer de les comarques de Tarragona i les Terres de l’Ebre. El títol de la conferència ha estat “El cribratge del càncer de còlon. A propòsit de l’experiència a Terres de l’Ebre.”

Dr. Joan Borràs Balada pronuncia la conferència magistral.

La Fundació Dr. Ferran d’investigació biomèdica és una entitat sense ànim de lucre arrelada a les Terres de l’Ebre, que promociona projectes i grups de recerca en biomedicina. Anualment fa una convocatòria de Beques i organitza l’acte de lliurament d’aquestes beques als millors projectes presentats.