La Fundació Dr. Ferran atorga les Beques a projectes d’investigació Dr. Ferran 2017

S’han lliurat dues beques i dos accèssits per donar suport econòmic a projectes de recerca en salut. Les beques i els accèssits són de 3.000 € i 1.500 € respectivament. A aquesta convocatòria de Beques Dr. Ferran 2016 es van presentar set projectes de recerca.

Els guanyadors han estat els següents:

Beca Dr. Ferran 2017 al millor projecte d’Investigació presentat per un grup d’inici, de 3.000 €, patrocinada per l’empresa Química Clínica Aplicada QCA:

“Avaluació d’una intervenció multidisciplinària grupal en pacients amb fibromiàlgia de l’atenció primària”

La investigadora principal n’és la Dra. Rosa Caballol Angelats, i les investigadores col·laboradores són: Susana Chavarria Jordana, Gemma González Serra, Cinta Sancho Sol, Carina Aguilar Martín i Alessandra Queiroga Gonçalves.

Beca Dr. Ferran 2017 al segon millor projecte d’investigació presentat per un grup d’ inici, de 3.000 €, patrocinada per la Clínica Terres de l’Ebre i l’Hospital de la Sta. Creu:

“Efectivitat del model d’atenció integrada a persones amb problemes crònics de salut: Salut+Social a la Ribera d’Ebre”

La investigadora principal n’es la Sra. Ester Gavaldà Espelta i els investigadors col·laboradors són: Jordi Baucells Lluis, Maria Ferré Ferraté, Jorgina Lucas Noll, Míriam Boira Costa, Montse Escribà Aguilà, Laia Sabaté Arnau i Armand Pi Coll.

Addicionalment, atesa la qualitat científica dels projectes que van aconseguir les segones millors puntuacions en les avaluacions en cadascuna de les categories, el Patronat de la Fundació Dr. Ferran va acordar atorgar dues beques accèssits de 1.500 € als estudis següents:

Accèssit a la Beca Dr. Ferran 2017, de 1.500 €, patrocinada conjuntament per les empreses NOVA DEVIMAR  i MARISC MEDITERRANI:

“Paper de la inflamació en la progressió cap a estenosi aòrtica a la valvulopatia aòrtica bicúspide”

La investigadora principal n’és la Dra. Marta Faiges Borràs i els investigadors col·laboradors són: Neus Martínez Micaelo i Josep Maria Alegret Colomé.

Accèssit a la Beca Dr. Ferran 2017, de 1.500 €, patrocinada conjuntament per les empreses NOVA DEVIMAR i MARISC MEDITERRANI:

“Pot la denervació quirúrgica de l’articulació interfalàngica distal de les mans interferir en la progressió de l’osteoartritis?”

La investigadora principal n’és la Dra. Ester Comellas Miralles i els investigadors col·laboradors són: Joan M. Arenas Prat, Miguel Tena Roig, Peio Beristain de la Rica, Josep Capdevila Baulenas, Samantha Rodríguez Muguruza i José Escribano Escribano.

L’acte de lliurament de les Beques, celebrat conjuntament amb l’acte de comiat dels residents que han acabat la seva formació en l’àmbit de la Gerència Territorial de l’ICS a les Terres de l’Ebre, ha tingut lloc a la Sala Polvorí del Parador Castell de la Suda de Tortosa.

En la primera part de l’acte, s’hi han presentat els resultats dels projectes becats en la convocatòria anterior, la convocatòria de Beques Dr. Ferran 2016.

Com es tradició en aquest acte, un professional sanitari de renom fa una conferència magistral, que enguany ha anat a càrrec de la Dra. Concepció Violán Fors, directora de l’Institut Universitari d’Investigació en Atenció Primària IDIAP Jordi Gol. El seu paper al capdavant d’aquesta institució ha estat cabdal ja que, entre altres, ha impulsat el desenvolupament i millora dels sistemes d’informació i registres de dades clíniques, que en permeten l’avaluació, i una millora dels processos d’atenció primària. També ha impulsat el desenvolupament de les unitats de suport a la recerca en atenció primària als diferents territoris. El títol de la conferència ha estat: “20 anys de recerca a l’Atenció Primària”.

La Fundació Dr. Ferran d’investigació biomèdica és una entitat sense ànim de lucre arrelada a les Terres de l’Ebre, que promociona projectes i grups de recerca en biomedicina. Anualment fa una convocatòria de Beques i organitza l’acte de lliurament d’aquestes beques als millors projectes presentats.

Com a pas a l’acte de comiat de residents hi va haver l’actuació musical de Sergi Trenzano i Trio Jazz i, finalment es va servir un refrigeri als jardins del Parador.