La Fundació Dr. Ferran atorga les Beques a projectes d’investigació Dr. Ferran 2014

El passat dijous, dia 8 de maig, va tenir lloc, a la Sala Polvorí del Parador Castell de la Suda de Tortosa, l’acte anual de lliurament de beques de la Fundació Dr. Ferran.

En primer lloc, els autors dels treballs premiats en la convocatòria de l’any 2013 van presentar l’estat i els resultats actuals dels seus projectes.

Després, es va iniciar l’acte de lliurament de les beques d’investigació de la Fundació Dr. Ferran, presidit per la Sra. Anna Algueró, tinent d’alcalde de l’Ajuntament de Tortosa, juntament amb el Sr. Albert Gómez, director del Serveis Territorials de salut; el Dr. Salvador Pallejà, director de l’Hospital de Tortosa Verge de la Cinta; el Dr. Daniel Ferrer-Vidal, director d’Atenció Primària de l’ICS Camp de Tarragona-Terres de l’Ebre, i el Dr. Ramon Bosch, president de la Fundació Dr. Ferran.

El Dr. Vicente Ortún, degà i professor de la Facultat de Ciències Econòmiques i Empresarials de la Universitat Pompeu Fabra; fundador i exdirector del Centre de Recerca en Economia i Salut, hi va pronunciar la conferència magistral: “Epicrisi sanitària”.

Tot seguit es van lliurar els premis als treballs becats. A aquesta convocatòria s’hi van presentar 12 projectes de investigació que han estat avaluats per un comitè científic constituït per investigadors reconeguts, alguns d’ells externs a la Fundació i de fora de Terres de l’Ebre, i d’altres de Terres de l’Ebre.

Els projectes d’investigació guanyadors de les beques Dr. Ferran 2014 són:

Beca Dr. Ferran 2014 a un Grup Emergent, amb una dotació de 3.000€, al projecte: “Avaluació dels nivells d’estrès oxidatiu en càncer de mama: relació amb els patrons de resposta immune i la supervivència”, del grup d’investigació en patologia oncològica i bioinformàtica de l’Hospital de Tortosa Verge de la Cinta, l’investigador principal del qual és  Carlos López Pablo i els investigadors col·laboradors: Cristina Callau Casanova, M. Teresa Salvadó Usach, Montserrat Llobera Serentill, Tomás Álvaro Naranjo i, Joaquín Jaén Martínez.

Beca Dr. Ferran 2014 a un Grup d’Inici, amb una dotació de 3.000 €, al projecte: “La valoració i la planificació de cures d’infermeria en la prevenció i maneig del pacient amb risc de confusió aguda” del grup d’investigació Infermeria de l’Hospital de Tortosa Verge de la Cinta i de la Universitat Rovira i Virgili – Campus Terres de l’Ebre, la investigadora principal dels qual és Elena Solà Miravete i els investigadors col·laboradors: Mar Lleixà Fortuño, Carlos López Pablo, Eulàlia Juvé Udina, Montserrat Martí Cavallé i Glòria Puntes Farnós.

1r. Accèssit de la Convocatòria de Beques Dr. Ferran 2014, amb una dotació de 1.000€ al projecte: “Nivell competencial dels professionals d’infermeria que realitzen el triatge / RAC als serveis d’urgències de les Terres de l’Ebre” del grup d’investigació  d’Urgències Hospital de Tortosa Verge de la Cinta i Universitat Rovira i Virgili – Campus de Terres de l’Ebre, la investigadora principal del qual és: Estrella Martínez Segura i els investigadors col·laboradors: Mar Leixà Fortuiño, Gemma March Pallarés, Gerard Mora López, Montserrat Solà Pola i Manel R. Chanovas Borràs.

2n. Accèssit de la Convocatòria de Beques Dr. Ferran 2014, amb una dotació de 1000€, al projecte: “Cuidador familiar de pacients amb demència a Terres de l’Ebre” del grup d’investigació de malalties neurològiques de l’ Hospital de Tortosa Verge de la Cinta i Universitat Rovira i Virgili – Campus Terres de l’Ebre, la investigadora principal del qual és Bàrbara Monteagudo Fombuena i els investigadors col·laboradors: Mar Lleixà Fortuño, Carme Ferré Grau, Josep Zaragoza Brunet i Sílvia Reverté Vilarroya.

Així mateix, arran de la renovació de la Junta de la Fundació, es va fer un homenatge al Dr. Antoni Grau i la Dra. Anna Jardí, president i vicepresidenta sortints, respectivament en reconeixement a la seva tasca al front de la Fundació durant els darrers dinou anys.

Finalment, com a intermedi del acte de comiat als residents que han acabat el seu període de formació en l’àmbit de la Gerència Territorial de l’ICS a les Terres de l’Ebre, el públic assistent va poder gaudir de l’actuació del Noi, el seu nebot Jaume i el Mut de Ferreries.