La Fundació Dr. Ferran participa a la inauguració del Centre d’Innovació i Simulació Territorial (CISTE)

Aquest dilluns 27 de novembre s’ha celebrat la inauguració oficial del centre d’Innovació i Simulació Territorial (CISTE) al campus Terres de l’Ebre de la URV. Josep Pallarès, Rector de la URV i Silvia Reverté, directora de la càtedra en Innovació i Simulació en Salut de les Terres de l’Ebre van presentar l’acte a l’aula Magna del Campus Terres de l’Ebre.

El CISTE és una realitat, gràcies en part a dues subvencions atorgades a la Fundació Dr. Ferran, una subvenció del Ministeri d’Innovació i Ciència (MICINN) i una subvenció de l’Institut per al Desenvolupament de les Comarques de l’Ebre (IDECE). Amb la subvenció nominativa de 350.000 € atorgada a la Fundació per part del MICINN, s’ha sufragat part de les despeses de les eines i tecnologies necessàries per a fer del CISTE un centre estratègic d’aprenentatge i entrenament a les Terres de l’Ebre. Amb la subvenció de l’IDECE s’han sufragat les despeses en recursos humans del 2022 necessaris per al desenvolupament inicial del CISTE.

El CISTE, situat a la tercera planta del Campus Terre de l’Ebre de la URV i dotat de l’última tecnologia, ha de permetre a estudiants dels graus de salut, professionals sanitaris i d’altres àmbits del territori, adquirir competències necessàries per a millorar la transferència de coneixements, qualitat i seguretat dels pacients. Fins ara han passat ja més de mil professionals sanitaris per formar-se a partir de la simulació clínica i de salut.

Gràcies a aquestes subvencions s’està donant un impuls important a la formació i la recerca en salut a les Terres de l’Ebre, uns dels objectius fundacionals de la Fundació Dr. Ferran.

fdf

Llegeix més: