Resolució de la convocatòria de beques Dr. Ferran 2021

La convocatòria de beques Dr. Ferran 2021 s’ha resolt aquest dimecres 17 de novembre. A principi de juny la Fundació Dr. Ferran va convocar dues beques destinades a donar suport econòmic a projectes d’investigació en salut: una per a un grup de recerca d’inici i una altra per a un grup de recerca emergent de les Terres de l’Ebre.

————————

—————–

Entre els cinc projectes que van concórrer a la convocatòria de Beques Dr. Ferran 2021, els guanyadors han estat els següents:

Beca Dr. Ferran 2021 al millor projecte d’Investigació presentat per un grup emergent, de 3.000 €, patrocinada per la Clínica Terres de l’Ebre i l’Hospital de la Sta. Creu:

«Uso de la imagen hiperespectral como factor pronóstico de la recaída debido a metástasis a distancia en cáncer de mama.»

La investigadora principal d’aquest projecte n’és Esther Sauras Colón, del Grup d’Investigació en Patologia Oncològica i Bioinformàtica de l’HTVC, i els investigadors col·laboradors són: Montserrat Llobera Serentill, Valeri Rodriguez Guzmán, Leyre Rodrigo Hernanz, Daniel Mata Cano, Antonio Rizo Barrios, Gustavo Marrero Callicó, Himar Fabelo Gómez, Laura Quintana Quintana, Raquel León Martín, Samuel Ortega Sarmiento, Carlos López Pablo, Marylène Lejeune.

sfas

—————————–

————————————-

Beca Dr. Ferran 2021 al millor projecte d’Investigació presentat per un grup d’inici, de 3.000 €, patrocinada per l’empresa Alfasigma España:

«La planificació 3D en les cirurgies degeneratives de la columna lumbar.»

L’investigador principal d’aquest projecte n’és José Miguel Molina Márquez, de la unitat de Raquis del servei de Cirurgia Ortopèdica i Traumatologia de l’HTVC, i els investigadors col·laboradors són: Julio Nogales López, Éric Barreda Prades, Ester Comellas Miralles, Rubén Viciana Abad, Carlos Ruiz Moliner.

———————-

————————————-

Addicionalment, atesa la qualitat científica dels projectes presentats, el Patronat de la Fundació Dr. Ferran va acordar atorgar:

Una beca accèssit de 1.500 € al projecte d’investigació per un grup emergent amb la segona millor puntuació, patrocinada per l’empresa Química Clínica Aplicada:

«Disseny i prova pilot d’un instrument d’avaluació de la transferència de pacients crítics en urgències i emergències.»

La investigadora principal n’és Ruth Tortosa Alted de la unitat de Cures Intensives de l’HTVC i els investigadors col·laboradors són: Sílvia Reverté Villarroya, Marta Berenguer Poblet, Estrella Martínez Segura, Gaspar Masdeu Eixarch, Inma Lleixà Benet, Rebeca Ferré Felipo, Montserrat Alcoverro Faneca.

—————–

————————————-

Una beca accèssit de 1.500 € al projecte d’investigació per un grup d’inici amb la segona millor puntuació,  patrocinada per l’empresa Agrícola del Camp Santa Bàrbara i el grup Llambrich:

«Valoració de l’impacte de les videotrucades en els familiars de pacients ingressats en una unitat COVID-19 d’atenció intermèdia.»

L’investigador principal n’és Daniel Colprim Galcerdan de la unitat de subaguts/COVID-19 de l’Hospital de la Santa Creu de Jesús-Tortosa i els investigadors col·laboradors són: Mireia Adell Lleixà, Salvador Puchades Barreda, Wendy S. Sarmiento Holguin, Elisa Mulet Aloras, Francesc Riba Porquet.

—————-

as

L’acte de lliurament de les beques Dr. Ferran 2021 tindrà lloc el dia 25 de novembre, a les 17.00 hores, a la sala d’actes de la seu corporativa de la Generalitat de Catalunya a les Terres de l’Ebre, plaça de Gerard Vergés, 1 de Tortosa, presidit per la Sra. Meritxell Roigé, alcaldessa de Tortosa.