Treballs becats a la convocatòria 2012 de les Beques Fundació Dr. Ferran

El passat dijous, dia 17 de maig, van tenir lloc, a la Sala del Polvorí del Parador de la Suda de Tortosa, els actes anuals de lliurament de beques de la Fundació Dr. Ferran. En primer lloc, els autors dels treballs premiats en la convocatòria de l’any 2011, van presentar l’estat actual i els resultats dels seus projectes. La Dra. Anna Jardí, vicepresidenta de la Fundació, va conduir i concloure les intervencions.

Tot seguit, es va iniciar l’acte de lliurament de les beques d’investigació de la Fundació Dr. Ferran, presidit per la Sra. Anna Algueró, tinent d’alcalde de l’Ajuntament de Tortosa, juntament amb el Dr. Josep M. Pepió, en representació del director del Serveis Territorials de salut; el Dr. Julio Garcia Prieto, gerent territorial de l’ICS a les Terres de l’Ebre, i el Dr. Antoni Grau, president de la Fundació Dr. Ferran.

La conferència magistral, amb el títol “El genoma del càncer”, va ser pronunciada pel Dr. Elías Campo, director d’investigació de l’Hospital Clínic de Barcelona, cap secció d’hematopatologia del Centre de Diagnòstic Biomèdic – Servei d’Anatomia Patològica del mateix Hospital.

Investigador de renom internacional, el Dr. Campo dirigeix actualment el projecte Genoma de la leucèmia que és la contribució espanyola al consorci internacional del genoma del càncer. Amb tot, en la introducció de la seva exposició, va voler destacar els lligams que té amb el nostre territori amb un record dels col·legis de Tortosa on va estudiar.

Podeu veure la conferència magistral aquí:

A la convocatòria de Beques Fundació Dr. Ferran 2012 s’hi van presentar 8 projectes de recerca. El Patronat de la Fundació a proposta del comitè científic va acordar atorgar dues beques de 3.000 € i dos accèssits de 1.000 €:

Beca Dr. Ferran i Clua 2012 per a un grup emergent al projecte titulat: “Patrons de resposta immune en els carcinomes ductals infiltrants de mama Luminal A i triple negatius” la investigadora principal del qual és: Cristina Callau Casanova de l’àrea de Biologia Molecular i Recerca, i els investigadors col·laboradors: Carlos López i Marylène Lejeune, de l’àrea de Biologia Molecular i Recerca; Montserrat Llobera, del Servei d’Oncologia; Maria Teresa Salvadó, Tomás Álvaro i Joaquín Jaén, del Servei d’Anatomia Patològica de l’HTVC.

Beca Dr. Ferran i Clua 2012 per

Beca Dr. Ferran i Clua 2012 per a un grup de recerca d’inici al projecte titulat: “Estudi de factors de la resposta immune enfront la vacunació contra l’Hepatitis B en el personal de l’ICS TE i Tarragona”, l’investigador principal del qual és: Josep Sol Vidiella, de la Unitat Bàsica de Prevenció Terres de l’Ebre, i els investigadors col·laboradors: Cristina Callau, de Biologia Molecular i Recerca; Vanessa Redó i Teresa Catalán, de la UBP Terres de l’Ebre; Maria Teresa Mestre, Pilar Carbajo, Alexandra Tarragó i Josep Ma. Roigé, de la UBP de l’Hospital Universitari Joan XXIII de Tarragona.

Beca accèssit Dr. Ferran i Clua 2012, per a un grup emergent al projecte titulat: “Sèpsia i resposta inflamatòria: efecte combinat de l’oxidació i expressió de les citocines en l’estat funcional de les lipoproteïnes” la investigadora principal del qual és: Teresa Sans Mateu del Servei d’Anàlisis Clíniques de l’HTVC, i els investigadors col·laboradors: Ramon Claramonte, José Luna, Gaspar Masdeu, Manuel Chanovas, de la Unitat de Medicina Intensiva de l’HTVC; Marta Rodríguez, Llorenç Font i Xavier Ortín, del Servei d’Hematologia de l’HTVC, i Marcos Ibañez i Federico Esteban, de la Unitat de Medicina Intensiva de l’Hospital Universitari Joan XXIII de Tarragona.

Beca accèssit Dr. Ferran i Clua 2012, per a un grup d’inici al projecte titulat: ”Adaptació transcultural i validació d’una escala: l’actitud infermera vers la família”, la investigadora principal del qual és: Marta Berenguer Poblet, del Servei d’Urgències de l’HTVC, i les investigadores col·laboradores: Mar Lleixà, Carme Ferré, Pilar Montesó, Montse García, del Departament d’Infermeria de la Universitat Rovira i Virgili, i Maria Teresa Salvadó, del Servei d’Anatomia Patològica de l’HTVC.