Treballs becats a la convocatòria 2013 de les Beques Fundació Dr. Ferran

El passat dijous, dia 16 de maig, va tenir lloc, a la cripta de l’església de la Reparació de Tortosa, l’acte anual de lliurament de beques de la Fundació Dr. Ferran. En primer lloc, els autors dels treballs premiats en la convocatòria de l’any 2012, van presentar l’estat actual i els resultats dels seus projectes. La Dra. Anna Jardí, vicepresidenta de la Fundació, va conduir les intervencions.

Tot seguit, es va iniciar l’acte de lliurament de les beques d’investigació de la Fundació Dr. Ferran, presidit per la Sra. Anna Algueró, tinent d’alcalde de l’Ajuntament de Tortosa, juntament amb el Dr. Josep M. Pepió, en representació del director del Serveis Territorials de salut; el Dr. Julio Garcia Prieto, gerent territorial de l’ICS a les Terres de l’Ebre, i el Dr. Antoni Grau, president de la Fundació Dr. Ferran.

La conferència magistral, amb el títol “Ser metge”, va ser pronunciada pel Dr. Miquel Vilardell, cap del Servei de Medicina Interna de l’Hospital Vall d’Hebron, catedràtic de Medicina Interna de la Universitat Autònoma de Barcelona.

Podeu mirar la conferència magistral i altres vídeos de la Fundació al Canal YouTube:

A la convocatòria de Beques Fundació Dr. Ferran 2013 s’hi van presentar 6 projectes de recerca. El Patronat de la Fundació a proposta del comitè científic va acordar atorgar dues beques de 3.000 € i dos accèssits de 1.000 €:

Beca Dr. Ferran a per a un grup d’investigació emergent al projecte titulat: “Resistència transferible a quinolones en aïllats clínics d’enterobacteris d’origen humà de la Regió Sanitària Terres de l’Ebre” la investigadora principal del qual és M. Mar Olga Pérez Moreno del Laboratori Clínic ICS Terres de l’Ebre, i les investigadores col·laboradores: M. José Centelles Serrano, Vanessa Quiles Fortuny, Laura Monllaó Hernández, M. Pilar Cid Ventura del Laboratori Clínic ICS Terres de l’Ebre.

Beca Dr. Ferran a per a un grup d’investigació d’inici al projecte titulat: “Estudio LIDEAL. Estudio de la relación entre biomarcadores neuropsicológicos y proteicos en líquido cefaloraquídeo y el riesgo de evolución a demencia tipo Alzheimer en una cohorte de pacientes con depresión y quejas cognitivas” l‘investigador principal del qual és: Josep Zaragoza Brunet del Servei de Neurologia de l’Hospital de Tortosa Verge de la Cinta, i els investigadors col·laboradors: Sonia Escalante Arroyo, Moisés Garcés Redondo, Gisela Martín Ozaeta, Tania Gavilán Iglesias, J. Josep Baiges Octavio, Sílvia Reverté Villarroya, Calamanda Matamoros Obiol, Rosa Benet Martí i Ester Inglada Garcia, del Servei de Neurologia de l’Hospital de Tortosa Verge de la Cinta.

1a beca accèssit Dr. Ferran i Clua 2012 al projecte titulat: “Ebresalutmental. Un programa 2.0 a les escoles” l’autora del qual és: Lidia Sarrió Colas de la Fundació Pere Mata Terres de l’Ebre i Facultat d’Infermeria Campus de la URV Terres de l’Ebre, les investigadores col·laboradores: Mar Lleixà Fortuño. Facultat d’Infermeria Campus de la URV Terres de l’Ebre; Bàrbara Adell Argentó, Cristina Vila Giner, Marga Merlos Borrull. Fundació Perer Mata Terres de l’Ebre.

2a beca accèssit Dr. Ferran i Clua 2012 al projecte titulat: “Eficàcia del protocol de tractament de l’obesitat infantojuvenil desenvolupat a l’Hospital de Tortosa Verge de la Cinta” els autors del qual són: Benilde Domingo Arasa de la Universitat Rovira i Virgili, i Pere Genaró Jornet del Servei de Pediatria de l’Hospital de Tortosa Verge de la Cinta, i les investigadores col·laboradores: Anna Panisello Tafalla, EAP Aldea-Ampolla-Camarles; Arantxa Luque Cortes, Isabel Cortés Moskowich i Neus Rodríguez Zaragoza, Servei de Pediatria de l’Hospital de Tortosa Verge de la Cinta; Laura Curto Nácher, Agència de Promoció de la Salut. Departament de Salut; M. José López Sánchez, EAP Tortosa Oest; Sonia Ponce Lopez i Xaro Bautista Castells, EAP Tortosa Est.